Održan susret Trajne formacije stručnih službi katoličkih škola

U organizaciji Nacionalnog ureda HBK za katoličke škole i Agencije za odgoj i obrazovanje te Hrvatskog katoličkog sveučilišta održana je 12. studenoga 2021. putem video konferencije trajna formacija stručnih službi katoličkih škola u Republici Hrvatskoj.

Na skupu su sudjelovali ravnatelji, duhovnici, vjeroučitelji, te stručni suradnici osnovnih i srednjih katoličkih škola s ciljem međusobnog promišljanja, razmijene iskustava te duhovnog i profesionalnog rasta kako bi što kvalitetnije mogli nastaviti sa daljnjim radom na području odgoja i obrazovanja djece i mladih.

Nakon uvodne molitve sve sudionike skupa pozdravio je prigodnim riječima Ivica Žuljević, predstojnik Nacionalnog ureda za katoličke škole. Svima je zaželio uspješan i plodonosan rad te prenio pozdrave požeškog biskupa Antuna Škvorčevića, predsjednika Vijeća HBK za katolički odgoj i obrazovanje. Potom je riječi pozdrava uputila i Gordana Barudžija, viša savjetnica za vjeronauk i katoličke škole u Agenciji za odgoj i obrazovanje.

Prvo predavanje održala je dr. sc. Snježana Mališa s odjela za komunikologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta na temu „Katolički leadership.“ U predavanju je naglašeno da sve što činimo treba biti u skladu koji uključuje naš um, srce i ruke. Sastavni dio vodstva (leadership-a) treba biti i dokolica jer ona omogućuje duši da kontemplira, da se makne iz svakodnevice kako bi dobili novu snagu za dalje, za nova djelovanja. Postoje razni lideri te se postavlja pitanje, naglasila je predavačica, kakvi nam to lideri trebaju u katoličkim školama? Zaključak je jednostavan, oni lideri – vođe koji su nadahnuti i vođeni evanđeljem, a uzor im je Isus Krist.

Drugo predavanje imao je Kristijan Sedak, mag. comm. s odjela za komunikologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta na temu „Lider u učionici“. Kroz dinamično predavanje i uključivanje online slušatelja u komunikaciju istaknuo je kako postoje tri vrste ili stila lidera, i trojako vodstvo: autoritativno, demokratsko i slobodno, odnosno da svatko radi što hoće ali samo neka sve funkcionira. Naglasio je da pravi lider treba biti timski igrač, steći povjerenje u grupi i voditi tim prema cilju.

Treće predavanje održao je Josip Petrović, ravnatelj Osnovne škole Trnsko u Zagrebu na temu „Istinsko vodstvo“. On je svoje izlaganje temeljio na praksi, odnosno primjerima dobrog voditelja te iznio svoja ravnateljska iskustva u organiziranju i vođenje jedne škole kao odgojno-obrazovne ustanove. Naglasio je da škola ne odgaja samo učenike već i roditelje te je škola dio lokalne zajednice. Stoga se ravnatelj treba uvijek zapitati je li njegova škola uzorna zajednica koja se međusobno podržava i nadopunjuje, te je li moralna zajednica koja se pokušava držati pravila i na taj način posvjedočiti široj, lokalnoj zajednici prave vrijednosti. Podsjetio je sudionike skupa da je kompetentan lider onaj koji posjeduje pozitivne vrline, ali i tehnička znanja s kojima se zna ispravno i korisno služiti.

Nakon održanih predavanja uslijedili su primjeri dobre prakse. Učiteljice Martina Simonetti i Ivana Oštarić predstavile su primjere dobre prakse u cjelodnevnom odgojno-obrazovnom radu (COOR) Katoličke osnovne škole Josip Pavlišić u Rijeci, a Martin Kajtazi u Osnovnoj školi Lotršćak u Zagrebu. Skup je završio zajedničkom molitvom.