U organizaciji Nacionalnog ureda HBK za katoličke škole i Agencije za odgoj i obrazovanje održana je 29. siječnja 2021., zbog epidemioloških mjera, putem video konferencije trajna formacija stručnih službi katoličkih škola u Republici Hrvatskoj.
Na seminaru su sudjelovali ravnatelji, duhovnici, vjeroučitelji, i stručni suradnici osnovnih i srednjih katoličkih škola s ciljem međusobnog promišljanja, zatim razmijene iskustava te duhovnog i profesionalnog rasta kako bi što kvalitetnije mogli nastaviti sa daljnjim radom na području odgoja i obrazovanja djece i mladih.
Seminar je započeo molitvom, potom se prisutnima prigodnim riječima obratio msgr. Antun Škvorčević, predsjednik Vijeća Hrvatske biskupske konferencije za katolički odgoj i obrazovanje: „Poštovani sudionici on-line programa trajne formacije stručnih službi katoličkih škola! Drago mi što vam na čelu s predstojnikom i tajnikom Nacionalnog ureda za katoličke škole,organizatora ovog skupa, te ravnateljima katoličkih škola kao i voditeljima pojedinih točaka programa mogu uputiti osobit pozdrav zahvalnosti i poštovanja. Na početku smo drugog polugodišta školske godine, koja se odvija u posebnim okolnostima, uzrokovanih pandemijom Covida-19 te je tema skupa „Izazovi odgoja i obrazovanja u posebnim situacijama“ osobito aktualna. Raduje me što ste u program na prvo mjesto stavili duhovnu točku, razmatranje: „Isus trpeći sluga“. Na taj način označili ste evanđeoski diskurs pod kojim se odvija odgojno-obrazovni proces u katoličkim školama. Sama činjenica što su na ovaj skup trajne formacije, uz ravnatelje, pozvani i duhovnici, vjeroučitelji i stručni suradnici – među kojima su psiholozi, pedagozi, knjižničari i drugi – svjedoči kako svi vi tvorite odgojno-obrazovnu zajednicu katoličkih škola, o čijem osobnom vrijednosnom opredjeljenju i životnom svjedočenju ovisi njihova uspješnost. Od srca vam zahvaljujem za sve ono što cjelovitošću svoje založenosti ulažete u izgradnju mladih naraštaja, koji su vam povjereni. Bog vas blagoslovio, udijelio uspjeh u radu i duhovno obogaćenje po sudjelovanju na ovom on-line skupu.“
Riječima pozdrava pridružio se i Ivica Žuljević, predstojnik Nacionalnog ureda za katoličke škole, koji je svima zaželio uspješan i plodonosan rad.
Prvo predavanje održao je dr. sc. Odilon-Gbènoukpo Singbo, kapelan Hrvatskoga katoličkog sveučilišta na temu „U školi Kristova križa: aktualnost teološkog promišljanja o Isusu kao trpećem sluzi.“ Predavač je povezao Izaijin govor o Sluzi Jahvinom s Isusom kao trpećem sluzi te zaključio da put Isusa kao sluge vodi prema križu i traži odgovor ljubavi Onome koji s jedne strane postaje paradigma za istinsko djelovanje, a s druge strane postavlja novo pravilo: „Veće ljubavi nitko nema od ove: da tko život svoj položi za svoje prijatelje“ (Iv 15,13). Zaključio je da unatoč tome što će nam značenje trpljenja i patnje uvijek ostati skriveno, ne smijemo dopustiti da nas patnja određuje, već shvatiti da Isusov odnos prema tuđoj patnji nikada nije rezignacija ili nemoć, nego djeluje ozdraviteljski te On uvijek ide prema patniku i suosjeća s njim.
Drugo predavanje imao je dr. sc. Alejandro Castillo Jimenez, rektor biskupijskog sjemeništa Redemptoris Mater u Puli na temu „Granice odgojno-obrazovnog djelovanja“. U njemu je istaknuo da se svi djelatnici katoličkih škola moraju stalno duhovno i profesionlano obnavljatii usavršavati kako bi mogli druge evangelizirati, tj. ispravno i vlastitim primjerom naviještati Božju riječ. Istaknuo je kako se Odgoj i evangelizacija bave izgradnjom učenika jer je njihov zajednički cilj formirati ljudske osobe koje će doprinijeti dobru zajednice. Zato je jako bitno, nastavio je predvač, da se u odgojno-obrazovnom procesu dogodi susret sa živim Bogom, te je katoličke škole potrebno učiniti mjestom susreta sa živim Bogom. Iako se u školskoj zajednici nalaze djelatnici i učenici sa svojim vlastitim osobnostima, uvjerenjima, pa čak i vjerovanjima, potrebno je znati da u središtu uvijek mora biti Isus Krist a katoličke škole nikada ne smiju iz vida izgubiti tu činjenicu. Često se događa da škole moraju preuzeti ulogu roditelja, te se jednako tako javljaju i razna mimoilaženja. Zaključio je da katoličke škole moraju biti istinsko mjesto prihvaćanja, istinska obitelj u kojoj će se svaki učenik osjećati prihvaćenim po onome što on sada jest, a ne po onome što će u budućnosti biti. Zato je potrebna blizina s učenicima kako bi nas dovelo do boljeg shvaćanja osobe koja nam je povjerene.
Nakon održanih predavanja uslijedio je Okrugli stol na temu „Online nastava, njezina perspektiva i primjeri dobre prakse“, koju su animirali Ivan Bedeničić, ravnatelj Katoličke gimnazije s pravom javnosti u Požegi, s. Ana Lipovac, pedagoginja u Klasičnoj gimnaziji Ivana Pavla II. s pravom javnosti u Zadru i Janja Linardić, profesorica matematike u Salezijanskoj klasičnoj gimnaziji s pravom javnosti u Rijeci. Oni su iz svog profesionalnog gledišta i službe koju vrše iznijeli trenutnu situaciju, ali i perspektivu online nastave. Zaključeno je da bi mnoge kvalitetne aspekte online nastave trebalo nastaviti i u buduće koristiti, ali da nastavu u školi ništa ne može zamijeniti jer samo nastava u živo može školsku zajednicu povezati i omogućiti joj rast na svim područjima života. Seminar je završio zajedničkom molitvom.