STRUČNI SKUP ZA TAJNIKE I RAČUNOVOĐE KATOLIČKIH ŠKOLA ODRŽAN U ZAGREBU

U organizaciji Nacionalnog ureda za katoličke škole održan je 18. listopada 2024. u prostorijama Hrvatskog katoličkog sveučilišta u Zagrebu Stručni skup za tajnike i računovođe katoličkih škola u Republici Hrvatskoj.

Na početku skupa tajnik Ureda Tomislav Buntak pozdravio je prisutne, zahvalio im za dolazak te predstavio dnevni red. Potom je riječ dobrodošlice i pozdrav sudionicima uputio dr. Željko Tanjić, rektor Hrvatskog katoličkog sveučilišta u Zagrebu koji je ujedno u kratkim crtama predstavio rad Sveučilišta. O. Dario Tokić, OCD, duhovnik Prve katoličke osnovne škole u Gradu Zagrebu vodio je prisutne kroz molitveni program na temu Opraštanje – obraćenje – pomirenje. Kroz četiri primjera prisutnima je osvijestio kako su ovo tri dimenzije, temeljno različite, a opet tolike bliske, bitne za svakog vjernika, i u svakodnevnom životu. Kroz primjer Josipa Egipatskog i njegove braće te bijega kralja Davida i susreta s Šimejem kao primjeri iz Starog zavjeta o. Dario stavlja naglasak kako je bitno pronaći smisao, kao i prihvatiti loše djelo koje se dogodilo. Josipov se život izdajom braće promijenio na dobro za sve, dok je kralj David prihvatio proklinjanje kao ”ulog” kod Gospodina za budućnost. U Novom zavjetu, odnos milosrdnog oca i izgubljenog sina pokazuje koliko je oprost, obraćenje i pomirenje kompleksno u obiteljskom odnosu oca i njegovih sinova. I na kraju, primjer Krista na križu koji oprašta, ali ne doživljava obraćenje svojim mučitelja. Taj odnos na neki način svakodnevno traje kao pomirenje cijeloga čovječanstva. Uvreda se teško zaboravlja, ali opraštanje žrtve i pokajanje krivca temelji su za pomirenje, zaključak je molitvenog dijela.

Središnji dio Stručnog skupa vodio je Damir Mikolji, voditelj bloga ”Tajnik škole” i tajnik XV. Gimnazije s temama: Informacijski sustav uredskog poslovanja – olakšanje rada ili dodatni posao? Kako bi izgledala stvarna automatizacija poslovanja u školi?.

On je govorio o funkcionalnostima informacijskog sustava uredskog poslovanja i za koga je taj sustav dizajniran. Istaknuo je probleme u odabiru programa za uredsko poslovanje i izgradnju infrastrukture za komunikaciju između programa, odnosno pristupne točke uredskog poslovanja. Zatim je otvorio neka pitanja za raspravu o programu kojeg škole trenutno koriste, način na koji urudžbiraju spise i treba li žuriti s nabavom modernijeg programa za uredsko poslovanje. Istaknuo je kako je javni sektor u procesu digitalizacije već dvadeset godina s ciljem da se procesi ubrzaju i olakšaju, a u praksi se posao samo povećava. Kako je moguće da tehnologija koja bi trebala olakšati naše poslovanje napreduje, dok se anksioznost zbog nemogućnosti da se poslovi obave u zadanom vremenu povećava, postavlja se kao aktualno pitanje.  Raspravljalo se također i o alatima koji se koriste u radu i potencijalima umjetne inteligencije. Na kraju su istaknute neke aktualnosti u školskom radu koje su posljedica novog Zakona o plaćama u javnim službama i izmjena i dopuna Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi. Stručni skup završio je zajedničkim druženjem uz domjenak.