Koliki je doprinos katoličkih škola Crkvi i društvu? bila je tema HKR-ovih Argumenata u utorak, 14. ožujka, u kojoj su gostovali tajnik Nacionalnog ureda HBK za katoličke škole Danijel Holeš, ravnateljica Katoličke osnovne škole Svete Uršule u Varaždinu s. Damjana Mihaela Barbarić te ravnateljica Nadbiskupske klasične gimnazije s pravom javnosti u Zagrebu Ljuba Duvnjak. Emisiju vodio i uredio Branimir Gubić.
U Hrvatskoj djeluje 24 katoličkih škola, a broj takvih škola raste, istaknuo je tajnik Nacionalnog ureda HBK za katoličke škole Danijel Holeš. Trenutno u osnovnim školama ima 2400 učenika, a srednje uvijek popune svoje kvote i trenutno je ondje 2300 učenika.
Holeš je naglasio kako se u budućnosti očekuje otvaranje novih katoličkih škola i to u Slavonskom Brodu, Vinkovcima, Sisku i Varaždinu.
“Mi se nadamo kako će katoličke škole biti u svakoj biskupiji. Kako je poznato, škole osnivaju država ili lokalna samouprava, a katoličke škole osnivaju različite redovničke zajednice ili biskupije. Ono što katoličke škole čini drukčijima je temelj jer je temeljni uzor katoličke škole Isus Krist, a iz Njega izvire cilj katoličke škole, a to je izgradnja cjelovite osobe u duhu evanđelja”, naglasio je Holeš.
Od 2014. u Varaždinu djeluje prva Katolička osnovna škola Svete Uršule koju danas školu pohađa 200 učenika od početnih 13. Kako je istaknula ravnateljica te škole s. Damjana Mihaela Barbarić, iako katoličke škole imaju isti kurikul, svaka ima svoju boju.
“Tako je naša škola obojana uršulinskom bojom, a to je pedagogija svete Angele Merici koja gleda cjelovitost osobe te se brine o individualnim potrebama djeteta. Radi se na razvijanju kvaliteta svakog djeteta”, naglasila je s. Damjana Mihaela Barbarić.
Ravnateljica Nadbiskupske klasične gimnazije s pravom javnosti u Zagrebu Ljuba Duvnjak istaknula je kako su mnoge znamenite osobe prošle kroz tu školu. Što se tiče novije povijesti NKG-a, škola je dobila pravo javnosti 1991. godine, a 2005. i djevojke su dobile pravo upisa. Duvnjak je naglasila kako je klasično obrazovanje važno jer daje širi uvid u opću kulturu, a učenici upisuju fakultete po svojim afinitetima.
“I tko hoće učiti i raditi, puno toga može napraviti. Mi smo u školi uveli i dodatne sadržaje iz predmeta koji su u manjoj satnici za učenike trećih i četvrtih razreda kao priprema za maturu što se pokazalo dobrim. Prošle godine je tako od 92 maturanta njih 87 upisalo svoj prvi izbor fakulteta. To je važan podatak”, poručila je Duvnjak.
Duvnjak je naglasila kako se u NKG-u pazi na potrebe svakog djeteta kako bi izrasli u dobrog čovjeka, a ne samo u izvrsnog učenika.
Preuzeto s HKM