U Dvorani sv. Terezije Avilske u Požegi, 31. ožujka održana je četvrta korizmena tribina na kojoj je gostovala Jasminka Buljan Culej na temu „Mjesto i značenje katoličkih škola u odgojno-obrazovnom sustavu Republike Hrvatske“. Nakon molitve Anđeoskog pozdravljenja, moderatorica tribine Ivana Arambašić, profesorica engleskog jezika u Katoličkoj gimnaziji u Požegi, pozdravljajući nazočne sudionike tribine, izrazila je radost što na ovoj tribini može sudjelovati u dvostrukom svojstvu: i kao nastavnica u katoličkoj školi i kao roditelj djeteta koje pohađa katoličku školu. Kazala je kako se u središtu odgojno obrazovnog procesa u katoličkim školama nalazi učenik pojedinac u cjelovitosti i nedjeljivosti njegove osobe, kao što to i sama riječ ,„individuum“ izriče. Potom je u kratkim crtama predstavila večerašnju predavačicu Jasminku Buljan Culej, koja je diplomirala biologiju na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu, gdje je magistrirala i doktorirala. Stručno se usavršavala u inozemstvu pa je 2008. na Harvard graduate School of Education, u Sjedinjenim Američkim Državama završila glavni kolegij „Učinkovito upravljanje obrazovnim sustavima“. Objavila je šezdesetak znanstvenih i stručnih radova; urednica je nekoliko knjiga i suautorica priručnika za nastavu prirodoslovne grupe predmeta. Obnašala je dužnost savjetnice ministra znanosti i obrazovanja i načelnice Istraživačko-razvojnog odjela Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO). Trenutno radi u Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova Europske unije.
U svom izlaganju dr. Buljan Culej najprije je dala kratki povijesni pregled djelovanja Crkve na odgojno-obrazovnom području od početka njezina postojanja do Drugog vatikanskog sabora i međunarodnog Ugovora između Svete Stolice i Republike Hrvatske o suradnji na spomenutom području. Pritom je istaknula ulogu redovničkih zajednica, napose benediktinaca i isusovaca, s njihovim samostanskim školama i sveučilištima. Potom je iznijela određene statističke podatke o katoličkim školama u Republici Hrvatskoj (12 osnovnih i 12 srednjih), s osobitim naglaskom na pet katoličkih škola na području Požeške biskupije. Istaknula je kako je posebnost kurikula katoličkih škola i njezin identitet u klasičnoj, moralnoj i duhovnoj dimenziji odgojno-obrazovnog procesa. Zatim je prikazala što se u katoličkim školama očekuje od učiteljâ, što od učenikâ, a što od roditeljâ. Kazala je da biti učitelj u katoličkoj školi nije samo posao, nego i apostolat. Učenik pak treba biti aktivni subjekt u odgojno-obrazovnom procesu njegova izrastanja u zrelu i odgovornu osobu. Roditelji i drugi članovi obitelji učenika koji pohađa katoličku školu su pozvani da se aktivno uključe u odgojno-obrazovni proces njihova djeteta. U završnom dijelu izlaganja dr. Buljan Culej je navela neke suvremene izazove s kojima se katoličke škole suočavaju, naznačivši pritom kako valja na njih odgovoriti.
Nakon izlaganja uslijedila je rasprava tijekom koje su učenici, nastavnici i roditelji iznijeli svoja pozitivna iskustva s katoličkim školama. Na koncu tribine moderatorica Arambašić zahvalila je svima na sudjelovanju, osobito prof. Buljan Culej. Peta i posljednja ovogodišnja korizmena tribina održat će se u četvrtak, 7. travnja, na kojoj će dr. Tonči Matulić govoriti o Crkvi u službi ljudskog dostojanstva.